byteffekt

Energieke communicatie. Dat kenmerkt communicatiebureau byteffekt nog wel het meest. Voor hun nieuwe positionering vroeg byteffekt ons hun ode aan de communicatie te produceren. En een nieuwe positionering vraagt ook om een nieuwe brandmovie toch? Daarin staat 'benut alles' misschien nog wel het meeste centraal. De video bestaat dan ook uit uit energieke momenten. Gevangen in memes, gifs en nieuwsfragmenten.

Effectieve communicatie die je pakt, raakt en beweegt Daar zorgt byteffekt voor. Dus kijk die toffe brandmovie en 'mis niks'.

Op deze pagina vind je verschillende cases waarin wij onze expertise met veel plezier hebben toegepast.

Tangenborgh is een zorgorganisatie in Drenthe en is gericht op ouderenzorg. Daarbij licht de focus op wonen, zorg en welzijn. Ze zijn thuis in de regio en staan dichtbij de mensen.
Om nieuwe medewerkers, ervaren mensen in de zorg of zij-instromers, te bereiken hebben ze ons gevraagd om deze videocampagne te produceren.

Op basis van ervaringen van de zorgverleners, schreven we een voice-over waar hun passie en interesses in terugkomen. Dit laten we vervolgens zien door pakkende beelden. Met dit concept laten we zien waarom de zorg zo’n mooi beroep is. Het persoonlijke karakter, de sfeer en plezier staan voorop in dit verhaal. Prachtig om te mogen maken.

De campagne bestaat uit één algemene video en drie korte afgeleide versies daarvan. De korte versies zijn gemaakt om los van elkaar in te zetten op Social media, organisch en/of gepusht met advertenties.

Op deze pagina vind je verschillende cases waarin wij onze expertise met veel plezier hebben toegepast.

Het evenementenbureau van de gemeente Heerenveen, Regio Heerenveen 'n Gouden Plak wist het WK IJshockey voor vrouwen onder de 18 jaar naar Heerenveen te halen. IJshockey is misschien wel de snelste teamsport ter wereld en minder bekend bij het grote publiek dan bijvoorbeeld het langebaan schaatsen.

Speciaal voor de jongeren in de gemeente hebben wij deze promotievideo geproduceerd, als onderdeel van een scholenpakket die op diverse scholen in de gemeente is gebruikt. Hierin beantwoordt Roos Karst, ijshockey international, vragen die vooraf waren ingestuurd door leerlingen uit Heerenveen. Een speelse manier om meer te weten te komen over de ijshockey sport. En als klap op de vuurpijl mochten alle leerlingen ook een wedstrijd tijdens het Wereldkampioenschap bijwonen.

Noordhoff ontwikkelt lesmateriaal voor zowel het basisonderwijs, voortgezet onderwijs, hoger onderwijs als het middelbaar onderwijs. Ooit begonnen als boekhandel, in 1836, en tegenwoordig niet meer weg te denken in het hedendaagse onderwijs. Al vele jaren ontwikkelen wij educatieve video's voor Noordhoff, waaronder deze kennisclips voor het hoger onderwijs.


Ype over deze case

Als onderdeel van een online portal, Studiemeister, maken we korte kennisclips voor diverse studierichtingen. Waaronder deze video voor 'vermogensrecht'. MSTRWRK schrijft aan de hand van de lesstof scripts en zorgt er visueel voor dat de video een aanvulling is op tekstuele lesstof. De video's worden opgenomen in onze filmstudio.

Zo nu en dan is het fijn om je creativiteit de vrije loop te laten en iets te maken zonder kaders.

We wilden kijken hoe ver we konden gaan in onze filmstudio. Het verhaal is in dit geval ondergeschikt aan de praktische uitdaging van bouwen en sfeer creëren. Het doel was een geloofwaardige huiskamersetting vormgeven die niet van een echte te onderscheiden is. We bouwden wandpanelen om een fictieve kamer te maken en trokken onze zolder leeg op zoek naar spullen van opa en oma om een filmset te bouwen.

Om er nog een schepje bovenop te doen hebben we tijdens de filmopnames geen enkel geluid gedraaid. Alle geluiden die je hoort zijn in de post-productie toegevoegd. Fake it till you make it!

Een zeer leuk en leerzaam project om op terug te kijken.

De Veteraan

Op deze pagina vind je verschillende cases waarin wij onze expertise met veel plezier hebben toegepast.

Fokker werd in 1919 opgericht door luchtvaartpionier Anthony Fokker. En is sinds 2015 onderdeel geworden van GKN Aerospace. Verdeeld over 14 landen en met meer dan 17.000 medewerkers is GKN Aerospace één van de grootste luchtvaartleveranciers ter wereld.

Ype over deze case

Nadat wij een paar jaar geleden een animatie hebben ontwikkeld voor GKN Aerospace, in Nederland ook wel GKN Fokker genoemd, werden wij gevraagd om een serie corporatevideo's te maken over hét innovatiecentrum van GKN in Nederland. Het Global Technology Centre.
In een paar dagen tijd verdiepten wij ons in de wereld van thermocomposieten, lastechnieken en kabelbomen voor diverse soorten vliegtuigen. We kunnen in verband met bedrijfsgevoelige informatie helaas niet alle video's laten zien, maar met deze video kunnen we je toch een kijkje in de keuken geven.

Op deze pagina vind je verschillende cases waarin wij onze expertise met veel plezier hebben toegepast.

In de donkere dagen voor kerstmis, zit Laura op een bankje in de stad.
Haar oog valt op een jongen die samen met zijn moeder aan het shoppen is.
Hij heeft een knuffel van een rendier in zijn tas, dat is ook haar favoriet!
Maar de jongen verliest zijn knuffel en Laura doet haar best om de knuffel weer bij hem terug te brengen. Maar of dat gaat lukken?

Productie

Na een aantal jaren met een eigen productie rondom kerst, kunnen we het inmiddels wel een traditie noemen. Dit jaar wilden wij het toch iets anders aanpakken. Voorgaande kerstfilms waren we zelf onderdeel van de cast, dit jaar stonden wij alleen achter de camera. Wij wilden MSTRWRK Filmproducties en MSTRWRK Animatiestudio optimaal laten samenwerken en de shots en motion graphics laten samenkomen in deze kerstfilm.

Voordat we aan de slag gingen met het concept, hadden we onszelf als doel gesteld om na zonsondergang in de binnenstad van Leeuwarden te filmen, zodat we gebruik konden maken van de aanwezige feestverlichting en sfeer van de stad. Op deze manier konden we ons volledig focussen op het vastleggen van de scènes en hoefden wij niet elk shot aan te kleden met diverse props en setdressing. De binnenstad ziet er namelijk al feestelijk uit, toch? Met het script in de hand en de cast en crew in de startblokken, konden we vervolgens draaien op twee hele koude decemberavonden.
Met deze film als resultaat. Eén waar we heel erg trots op zijn!

Op deze pagina vind je verschillende cases waarin wij onze expertise met veel plezier hebben toegepast.

Awas Kaki is een stichting die inmiddels ruim tien jaar bestaat. Deze stichting is opgericht door o.a. Ronald Lepez, die vroeger zelf voor SC Heerenveen en voor Cambuur speelde. Ze hebben als doel om scholing, voetbal, het opleiden van jeugdtrainers en andere projecten voor de kansarmen van Indonesië te realiseren. Awas Kaki zet zich niet alleen in voor de voetballers en coaches van de club Terang Bangsa, maar ze ondersteunen ook de ouders, scholen en bevolking met scholing en voedselpakketten.

Deze promotievideo is geproduceerd om andere Indonesische jongeren te inspireren.
Te laten zien wat inzet en talent je kan brengen. In een land waarin miljoenen mensen ver onder de armoedegrens leven, brengt voetbal afleiding én hoop.

Lees ook onze blog over het produceren van deze video.

Op deze pagina vind je verschillende cases waarin wij onze expertise met veel plezier hebben toegepast.

In opdracht van StaBij Communicatie produceerden wij deze promotiefilm in het kader van het 50-jarig bestaan van de IJsselmeervereniging. De vereniging maakt zich sterk om de natuur van het IJsselmeergebied te behouden en te verbeteren.

Door het sluiten van de Zuiderzee in 1932 ontstond het IJsselmeer. Hierdoor raakten vele vissoorten de vrije doorgang kwijt naar de waddenzee en dus hun paaigebieden. Door het verstoren van dit kwetsbare ecosysteem verliezen we die unieke onderwaternatuur en dit komt de waterkwaliteit niet ten goede.

In één dag op een tropische zomerdag in augustus een rondje om het IJsselmeer rijden is niet iets alledaags, maar we hebben wel weer mooie plekken weten te ontdekken. De airco was geen overbodige luxe. Om het kwartier reden we een paar kilometer met de auto om vervolgens weer een korte pittstop te maken en een paar shots te draaien. Het mooiste moment was wanneer een meeuw een steile duikvlucht naar beneden maakte om een vis te vangen. Een shot wat je niet kan regisseren en waar we enorm veel geluk mee hebben gehad.

Met deze film hoopt de IJsselmeervereniging een duidelijke boodschap over te brengen aan de politiek om het IJsselmeergebied weer gezond te krijgen. Wij zijn in ieder geval blij dat we ons maatschappelijke steentje hebben weten bij te dragen.

Op deze pagina vind je verschillende cases waarin wij onze expertise met veel plezier hebben toegepast.

Caparis coacht mensen met afstand tot de arbeidsmarkt naar een passende werkplek. Dat kan bij Caparis zijn maar ook bij andere bedrijven. Inpakken, schoonmaken, drukwerk en postbezorging zijn enkele voorbeelden van werkzaamheden die Caparis zelf verzorgt. En waar we zogenoemde salesvideo's voor produceren, waaronder deze sales video voor postbezorging.

Matthias over deze case

Met deze video wil Caparis nieuwe klanten werven. Om hun verkopers extra munitie mee te geven moest het menselijke gevoel van Caparis sterk naar voren komen. Voor deze uitdaging hebben we het ons zelf niet gemakkelijk gemaakt. Het concept dat we bedacht hebben is een verhaal op basis van omgevingsgeluiden. In samenwerking met Omtink en Renger Koning zijn we de uitdaging aangegaan, opzoek naar die specifieke geluiden die onderdeel zijn van het werk als postbezorger van Caparis.

Ben je benieuwd naar hoe je een video het beste online in kan zetten? Wouter schreef er een blog over.

Op deze pagina vind je verschillende cases waarin wij onze expertise met veel plezier hebben toegepast.

Contact

Pluto 13
8448 CM  Heerenveen

mail@mstrwrk.film
0513 640 800

3mfy4sdxun3n44w6p9jmknmkq3gg666adsgzpkadkp4qsmjqpj9awpibioqs8533ruyq5gm62z67fhpvny4gmj7tkinp9h69jxw