Machandel

Al meer dan dertig jaar produceert Machandel biologisch-dynamische en biologische conserven. Vandaag de dag werkt Machandel met de meest geavanceerde productietechnieken, de kernwaarden van bedrijf bleven over de jaren echter onveranderd. Ze staan voor openheid, een eerlijke prijs, en verantwoording ten overstaan van zowel telers als afnemers.

Wouter over deze case

Machandel was in 2021 genomineerd in de verkiezing voor beste Friese Onderneming. Voor hun presentatie ontwikkelden wij twee video's, één promotievideo om de presentatie mee te openen en één om de presentatie mee af te sluiten. Daarbij was de eerste promotievideo met de titel "De Aarde" om de presentatie mee te openen en de tweede met als titel "De Mensen" om de presentatie mee af te ronden. Helaas hebben ze de verkiezing niet kunnen winnen, maar hebben ze alsnog de tweede plaats gehaald. Een knappe prestatie! Alsnog was het een feestje om deze producties te ontwikkelen. Van een kijkje in de fabriek, tot de zonsopkomst met als cadeautje de twee reeën aan de rand van het bos. Onvergetelijk!

Op deze pagina vind je verschillende cases waarin wij onze expertise met veel plezier hebben toegepast.

Het meest kindvriendelijke bungalowpark net over de grens in België. Park Molenheide is gespecialiseerd in vakanties voor het hele gezin. Met een subtropisch zwembad, een enorm overdekte binnenspeeltuin en het grootste indoor mini-golfbaan van Europa. En wie Park Molenheide kent, kan niet om Sara de sprinkhaan heen. Favoriet van alle kinderen!

Elk jaar organiseert Park Molenheide een kindvriendelijke Halloween spooktocht door het park. De paden zijn met kaarsen verlicht en wie langs de route loopt komt spannende figuren en versierde locaties tegen, waar kinderen hun fantasie in kwijt kunnen. Park Molenheide heeft de ambitie om met de tocht groter uit te pakken en wil meer adverteren via hun social kanalen.

Matthias over deze case

Voor Park Molenheide staan blije kinderen centraal. Geen geënsceneerde shots, maar oprechte blijdschap. Kinderen hebben heel veel energie, maar weinig concentratie. Dat is voor ons altijd vrij intensief, maar ontzettend uitdagend om in een korte tijd precies dat ene shot op camera te vangen. En of dat niet lastig genoeg was moesten we dit keer 's nachts filmen. Hier houden camera's over het algemeen niet zo van. Het was een goede test in de color grading fase om het beeld zo clean en ruisloos mogelijk te houden. Na een geslaagde draaidag konden we gelukkig ontspannen en onze Vlaamse vrienden een beetje plagen en andersom zij de Nederlanders. Onder het genot van een Belgisch biertje is dat geen straf!

Op deze pagina vind je verschillende cases waarin wij onze expertise met veel plezier hebben toegepast.

Dit is de inzamelaar én verwerker van afval in Friesland en omstreken. Zij beschouwen afval als grondstof voor nieuwe producten. Omrin is dan ook het Friese woord voor kringloop en zij hebben als doel gesteld om zoveel mogelijk afval opnieuw te gebruiken als grondstof voor nieuwe producten. En daar ligt direct de uitdaging, aangezien de consument bewuster om moet gaan met het scheiden en aanbieden van afval.

Creatief bureau Kr8werk heeft bij ons de vraag neergelegd of wij het productiedeel van de video's op ons wilden nemen. Het doel van deze video’s is informeren. Inzicht geven over hoe we met ons afval om moeten gaan. In welke container horen alledaagse voorwerpen? Door niet met het vingertje te wijzen maar juist door een luchtige en ludieke invulling van de video, zetten we de mensen aan tot denken.

Wouter over deze case

Ik vond het mooi om middels co-creatie deze producties te draaien. In samenwerking met Kr8werk en Omrin heeft dit geleid tot mooie eindresultaten en hele leuke draaidagen. Bovenstaande uitlegvideo is er één uit een serie van meerdere. Ben je nieuwsgierig geworden? Kijk dan de overige producties terug op het YouTube kanaal van Omrin.

Op deze pagina vind je verschillende cases waarin wij onze expertise met veel plezier hebben toegepast.

ESA begon in 1927 als een busbedrijf en is inmiddels uitgegroeid tot een garage en bedrijfs-, en vrachtwagendealer met meerdere vestigingen. ESA Trucks kwam bij ons met de vraag om een wervingsvideo te ontwikkelen, waarmee zij nieuwe monteurs kunnen werven.

Na de aanvraag gingen we eerst in gesprek met de monteurs van ESA Trucks zelf. Het bedrijf heeft weinig verloop qua personeel, dus zij kunnen ons als geen ander vertellen wat het werken bij ESA Trucks zo bijzonder maakt. Met die input zijn we aan de slag gegaan om het concept uit te werken. Wat volgde waren de opnames op de locatie in Marum én bij ons in de studio.

Wouter over deze case

Door middel van co-creatie ontstaan de mooiste dingen. Zo ook voor deze opdracht. Zonder de input van de monteurs had de wervingsvideo er heel anders uitgezien. En door samen op te trekken in het ontwikkelen van het concept, verliepen de opnames heel erg soepel. Als je dan tijdens de presentatie van de eerste montage te horen krijgt dat de video kippenvel oproept, dan voelt dat goed. Deze video wordt inmiddels breed ingezet via organische en gepushte advertenties, om zo de juiste nieuwe collega's te bereiken.

Op deze pagina vind je verschillende cases waarin wij onze expertise met veel plezier hebben toegepast.

Deze video is bedoeld om statushouders kennis te laten maken met Gemeente Leeuwarden en daarbij verbinding en betrokkenheid te creëren. Dit hebben we gedaan aan de hand van zes thema’s: wonen, werk, gezondheidszorg / sport, mentale weerbaarheid / stress, opvoeding / onderwijs en tot slot budgettering / digitalisering. Deze thema’s zijn onderdeel van de inburgeringstraining Welkom in Leeuwarden, die statushouders volgen in de gemeente. Statushouders zijn mensen die in Nederland asiel hebben aangevraagd en gekregen. Ze hebben dan een verblijfsvergunning gekregen en hebben daarmee een status verworven. De video is ontwikkeld in meerdere talen; Nederlands, Engels, Arabisch en Tygrinya.

Ype over deze case

Eén van de mooie aspecten aan ons vak is de diversiteit qua aanvragen en opdrachtgevers. Dit was er weer eentje hoor, een hele bijzondere opdracht. Wat mij vooral is bijgebleven zijn de ervaringen van onze filmsterren. Wat voor ons als inwoners van Nederland heel normaal is, komt soms als een totale verrassing voor hen. Het omgaan met buren, een huisarts bezoeken, het schoolsysteem van Nederland etc. Super om te zien hoe zij zich aanpassen en de nieuwe cultuur eigen proberen te maken. De introductievideo probeert statushouders een warm welkom te geven en het geeft mij een goed gevoel dat wij hier ons (kleine) steentje aan bijgedragen hebben.

Op deze pagina vind je verschillende cases waarin wij onze expertise met veel plezier hebben toegepast.

Om maar even met de deur in huis te vallen, Van Vuuren is een deurenfabrikant uit Grou, Friesland. Een bedrijf met een rijke historie van meer dan 130 jaar. Ze maken utiliteitsdeuren, wat betekent dat ze deuren maken voor publieke gebouwen zoals bijvoorbeeld kantoren en ziekenhuizen. En om een paar voorbeelden te noemen kunnen deze deuren brandwerend, kogelwerend of stralingswereld zijn.

De opdracht

Van Vuuren kwam in 2019 bij ons met de vraag om een corporate video te ontwikkelen over een nieuwe productielijn. Om flexibel en snel deuren te kunnen produceren, ontwikkelden zij een moderne productielijn om aan de klantvragen te kunnen voldoen. Na diverse gesprekken en brainstormsessies werd het idee geboren om de rijke historie te koppelen aan het heden én aan de toekomst. Om zo het verhaal van Van Vuuren te vertellen. Dit was het begin van de zesdelige docuserie.

Ype over deze case

Anderhalf jaar voor de lancering van de eerste aflevering, begonnen we de rijke geschiedenis van Van Vuuren in te duiken. De research leverde prachtige verhalen op! De vooruitstrevende gedachte, die voelbaar is in de gehele historie, zit nog steeds in het DNA van Van Vuuren. Echt tof om te zien hoe de verhaallijnen van vroeger en nu samensmelten in deze docuserie.

Op deze pagina vind je verschillende cases waarin wij onze expertise met veel plezier hebben toegepast.

De Richmond collectie

Het bijzondere aan de Richmond collectie van Okido is dat je deze stoelen helemaal naar eigen wens kan samenstellen. Passend bij de beleving en uitstraling van je horecazaak. Logisch natuurlijk dat Okido dit online wil laten zien aan potentiële klanten.

Matthias over deze case

'Hoe zet ik het product letterlijk in het beste daglicht?' Dit is wat je je met een opdracht als deze altijd moet afvragen. De Richmond collectie heeft een enorm aanbod in stofferingen. Dat aanbod wilden we uitvergroten in een hoog tempo, zodat je als kijker het gevoel krijgt dat de mogelijkheden oneindig zijn. Het gebruik van complementaire en contrasterende kleuren, per individuele stoel, maakt dat de look van de productvideo één geheel vormt en fleurig overkomt.

Op deze pagina vind je verschillende cases waarin wij onze expertise met veel plezier hebben toegepast.

Als fulltime make-up artist is Sita Koning voor veel opdrachten te boeken. Zoals bijvoorbeeld film, tv, fashion en bruiloften. Haar brede ervaring en haar persoonlijke en sociale aanpak maakt het dat het erg plezierig samenwerken is met Sita.
 

De opdracht

Sita kwam bij ons met de vraag of wij een promotievideo voor haar wilden maken. Door een uitgebreide intake met haar, bleek dat de richting die ze met de video op wilde gaan dicht bij haar en haar drie belangrijkste doelgroepen moest staan. Op basis daarvan volgde een brainstorm en aansluitend werd die uitgewerkt tot een concept, script en storyboard, onze leidraad voor het vervolg van de opdracht.
 

Wouter over deze case

Voor veel van onze opdrachten werken we samen met make-up artist Sita Koning. Maar deze keer was Sita onze opdrachtgever! Deze opdracht is weer een mooi voorbeeld van co-creatie. Samen met stylisten, modellen, figuranten en fantastische locaties ontwikkelden we deze promo. Met nadruk op de drie sectoren waarin Sita actief is. Dank aan alle betrokkenen voor een hele fijne samenwerking!

Op deze pagina vind je verschillende cases waarin wij onze expertise met veel plezier hebben toegepast.

Net als veel andere bedrijven kwamen we tot een gedeeltelijke stilstand van het reguliere werk in de begin fase van corona. Dat gaf ons de gelegenheid om weer eens iets voor ons zelf te maken. Het idee ontstond om de samenwerking te zoeken met andere creatievelingen en zo onze krachten te bundelen. Het project Fakânsje was geboren.

Om ons bij te staan bij de conceptfase hebben we Canned Rainbow benaderd. Canned Rainbow is een creatief en een sterk conceptueel denkende partij waar we vaker mee samenwerken en was voor ons een logische keuze. Daarna begon de zoektocht naar een dichter. Uiteindelijk spraken we (inderdaad via een videocall) met Nyk de Vries als aangewezen Dichter van Friesland. Nyk reageerde ontzettend enthousiast. Hij schreef het gedicht en componeerde de muziek wat de fundering werd van het verhaal.

Het concept

De zwaarste gedeelte van de corona storm hadden we ondertussen een beetje achter de rug gehad. De wereld en de zorg begon weer vooruit te kijken. Uiteraard bleven er genoeg restricties van kracht en was de nabije toekomst nog onzeker. Kunnen we nog op vakantie? Zijn er nog festivals waar we heen kunnen? Mogen we weer meer mensen gaan zien?

'Wy fleane net dizze simmer, wy bliuwe ticht by it eigen hiem' wat vrij vertaald betekent; 'We vliegen niet deze zomer, we blijven dicht bij eigen huis'. In de samenleving die we gecreëerd hebben gaat alles ontzettend snel, veel mensen kunnen het niet meer bij houden en moeten noodgedwongen naar verre landen vliegen om 'fakânsje' te vieren om maar een beetje te kunnen bijkomen. Hoe verschrikkelijk de corona crisis ook is geweest, gaf het voor sommige mensen juist de ruimte om even op adem te komen en te genieten van het gene wat we thuis wél hebben. Dat werd uiteindelijk ook het uitgangspunt voor het verhaal.

Matthias over deze case

Een mooie samenwerking met andere creatievelingen word ik persoonlijk altijd blij van! Het geeft friesse inzichten en ruimte voor nieuwe denkpatronen. Het was ook weer een tijdje geleden dat we konden filmen en dus een prettige afwisseling in een samenleving waar thuis blijven de norm is geworden.
Samen alleen. Alleen samen.

Een eigen project is ook altijd goed om de grenzen op te zoeken en andere dingen te proberen met het risico om te falen. Daar leer je vervolgens weer van en die kennis kun je weer meenemen naar een commerciële klus.

Op deze pagina vind je verschillende cases waarin wij onze expertise met veel plezier hebben toegepast.

Het kloppend hart van de biosbased economy in Ooststellingwerf. Een kenniscentrum dat voor meer dan 80 % uit biosbased materialen bestaat. Daarmee is het één van de meest duurzame en innovatieve gebouwen van Europa

 

De opdracht

In 2017 zijn we gevraagd om de bouw van het Biosintrum vast te leggen. Van de architect tot student bouwkunde, van ondernemer tot aanjager, we spreken ze allemaal, over persoonlijke én zakelijke ambities. Naast deze bedrijfsfilm van ongeveer 25 minuten hebben we ook een serie korte video's ontwikkeld. Deze video's zijn terug te vinden op het YouTube kanaal van het Biosintrum.

Wouter over deze case

Dankzij de combinatie van videomarketing, portretvideo's én de ontwikkeling van een documentaire maakt dit project tot één van de mooiste projecten waar ik tot nog toe aan heb mogen werken.

Op deze pagina vind je verschillende cases waarin wij onze expertise met veel plezier hebben toegepast.

Contact

Pluto 13
8448 CM  Heerenveen

mail@mstrwrk.film
0513 640 800

3mfy4sdxun3n44w6p9jmknmkq3gg666adsgzpkadkp4qsmjqpj9awpibioqs8533ruyq5gm62z67fhpvny4gmj7tkinp9h69jxw